Golfbladet

 

Golfbladet startade våren 2005 och blev snabbt en populär tidning bland landets golfare. Tidningen innehåller intressanta reportage från spännande golfresmål, intervjuer med kända spelarprofiler, berättelser om forna golflegender, tävlingar och  finurliga kåserier. Golfbladets spännande läsning i kombination med dess unika distributionsidé gör att tidningen snabbt blivit en succé i Golfsverige.

Under 2018 kommer Golfbladet distribueras till cirka 200 väl utvalda golfklubbar i landet. Golfbladet samarbetar även med Föreningen Sveriges Golfanläggningar, Dormy och andra välkända företag i Golfsverige. Upplagan är 25 000 ex varav cirka 8 000 är prenumeranter.

Golfbladet  finnns där golfare  finns.
Tack vare vår distributionsidé når vi ut till en bred skara golfande. Tidningens målgrupp är golfintresserade män och kvinnor i
åldern 30–65. Arbetet kommer att fortgå i framtiden att knyta ännu  fler klubbar till oss och därigenom erbjuda medlemmarna på golfklubbarna en mycket trevlig och läsvärd tidning.

 

Fredrik Richter, Chefredaktör