Content marketing

Content marketing består av två delar. Content & marketing. Många skapar bra innehåll men glömmer bort att marknadsföra det.

Content;  syftet med content marketing är att dra till sig målgruppens intresse genom att förse de med innehåll (content) som är engagerande och relevant. Genom att engagera målgruppen kan du bygga förtroende och lojalitet genom att visa kunnighet och expertis inom särskilda områden och på så sätt placerar ditt varumärke i rätt sammanhang.


Marketing vart ska ditt innehåll publiceras. Många arbetar fram bra och genomtänkt content och leder in trafiken på sin hemsida. En hemisdasom som ofta är full av säljande budskap och erbjudanden. Redan här tappar den potentiella kunden snabbt intresset och vänder i dörren.

Även om content marketing bygger på principen att marknadsföringen ska utgå från egna, ägda, kanaler så bör du överväga möjligheterna att även marknadsföra ditt innehåll i olika köpta sammanhang. I många fall är det en investering som lönar sig. Detta är några exempel på annonsutrymmen som lämpar sig bra för content marketing-material.

  • Nischad media både print och digitalt.
  • Målgruppsstyrning i Sociala medier.
  • Google AdWords.
  • Native advertising.
  • Pressreleaser
     

För att lyckas med content marketing måste du:

• Lära känna din målgrupp.
• Lära dig var den finns.
• Förstå dina kunders köpresa.
• Skapa innehåll som är intressant, relevant och engagerande..
• Utvärdera reslutatet och utveckla kommande content marketing kampanjer.

För mer information vänligen kontakta Mikael Kollberg, 0708-609057 el via mail