Dagens industri Fakta

Vi och våra läsare har samma syn på världen. Man kan kalla det för ett vinnande perspektiv. Det handlar om att se möjligheter, att sikta högre.
Därför är innehållet i våra produkter – på papper och webb, i mobil och platta – mer än bara nyheter och information. De är ett verktyg för att göra bättre affärer – på jobbet och privat.

Dagens industri och läsarna har helt enkelt samma mål: ökad framgång i affärslivet. Ökad framgång är också det vi erbjuder dig som annonsör. På den här sidan har vi samlat information om våra läsare, vilka de är, vad de gör och vad de tycker om. Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur du når dem.

Dagens industri
328 000 läsare per utgåva
Företagsledare, chefer och beslutsfattare
Egna företagare
Köpstarka privatpersoner
Stort intresse för privatekonomi och näringsliv
Tycker att det är viktigt att vara välinformerad
Finns i hela landet
67 % män

Di Weekend
289 000 läsare per utgåva
De tyngsta företagsledarna, cheferna och beslutsfattarna
Köpstarka privatpersoner
Högst andel kvinnor
Stort intresse för privatekonomi och näringsliv
Högutbildade och väl betalda
Stor bostad och stort hushåll
62 % män

Di Dimension 
173 000 läsare per utgåva
De tyngsta företagsledarna, cheferna och beslutsfattarna
Hög andel egna företagare
Köpstarka privatpersoner
Extremt intresse för privatekonomi, näringsliv och politik
Tycker i högsta grad att det är viktigt att vara välinformerad
Finns i hela landet
68 % män

Di Gasell
Ca 250 gäster vid varje tillfälle
Lokalbor, småbolagsdirektörer, gasellföretag, entreprenörer och lokala medier

Di Konferens
Ca 250 deltagare vid varje tillfälle
Deltagarna är från högsta nivå inom industrin, näringslivet och myndigheter

För mer information kontakta Mikael Kollberg.