Svenska Tennismagasinet

I Sverige finns det ca 700 000 människor som regelbundet spelar tennis. Tennis har precis som bland annat golf och segling en stor dragningskraft till starka och exklusiva varumärken. Varumärken som Rolex och Mercedes är exempel på företag som sponsrar den internationella proffstouren.

Med en erfaren redaktion och ett stort kontaktnät inom tennisvärlden genom Jonas Björkman och Mats Wilander är Tennismagasinet den givna platsen för allt inom tennis där du når en aktiv och köpstark målgrupp.

Svenska Tennismagasinet är landets ledande magasin om tennis och belyser såväl internationell som svensk tennis på alla nivåer.
Tidningen fokuserar både på den internationella proffstouren för herrar och damer, men bevakar också svensk klubbverksamhet, junior- och veterantennis. Givetvis ger vi också träningstips till spelare på alla nivåer.

Magasinet kommer ut med 6 utgåvor per år.

Nr 1, 3 och 5 är specialnummer med en upplaga på ca 40 000 ex och med ett sidomfång på 124-164 s.
I utgåva nummer 2, 4 och 6 är upplagan på ca 25 000 ex och har ett sidomfång på 108-124 s.

Magasinet distribueras enligt följande:
· Genom tävlingar och events runt om i landet såsom Kings of Tennis, Swedish Open och Stockholm Open där Svenska Tennismagasinet är officiell leverantör.
· Genom samarbete med Partners, Sveriges tennisklubbar och deras medlemmar samt på särskilt utvalda platser runt om i landet såsom Interpress, Tidningskungen och Choice Tidningspaket..

 

För mer information kontakta Hans Dahlström 08-505 73 816