VÄRMDÖ MAGASIN

VÄLKOMMEN TILL DE FANTASTISKA VÄRMDÖBORNAS EGET MAGASIN


Tio år talar sitt tydliga språk. Sedan 2011 har vi levererat två lokala magasin
av mycket hög kvalité till de boende i Nacka och Värmdö. Sveriges snabbast växande kommuner. Magasinen är idag välkända och efterlängtade av sina läsare. Magasinen som låser upp dörren till två av Sveriges mest spännande områden. Och vi vet att läsarna verkligen gillar våra magasin, på Värmdö ger 92% av läsarna oss betyget läsvärt eller mycket läsvärt.

NU SATSAR VI FULLT UT genom att höja såväl innehåll som papperskvalité rejält. Från och med 2021 blir vi Nacka och Värmdö Villamagasin. Två magasin där du som annonsör når de som äger villor eller radhus i Nacka och på Värmdö. Utöver detta kommer magasinet att finnas i väl valda butiker och restauranger såväl i Nacka som på Värmdö.
Det nya magasinet trycks på ett 80 grams papper av bästa kvalité och med ett snyggt lackat omslag allt för att förmedla ert budskap på bästa sätt. Då vi nu går över till att distribuera magasinen till de som äger sitt boende så kommer detta också mer speglas i magasinen där vi framöver kom- mer att belysa såväl inredning som renovering, energi och trädgård givetvis utan att tappa den lokala prägeln.

VÅRA LÄSARE BÅDE VILL OCH KAN. I Nacka är över 25 procent av populationen miljonärer och längst ut på
Värmdö bor idag många av Sveriges allra rikaste familjer. Nacka rankades 2020 för andra året i rad till bästa kom- mun för barnfamiljer tätt följd av Värmdö på en hedrande
tredjeplats. Det är här som de nya husen nästan skjuter upp som svampar ur marken. Och är det inte nybyggen så är det gamla hus som renoveras och byggs om för att passa den växande familjen. Man är mån om sitt boende och väljer ofta exklusivt när man renoverar. Här behövs kök, badrum, golv och nya väggar. Kanske vill man också ha en pool eller
badtunna på tomten. Här finns en härlig nybyggaranda som drivs framåt av välutbildade barnfamiljer. Man är aktiv och åker gärna skidor eller spelar golf på ledig tid. Man reser långt och ofta och gärna med hela familjen.

VI NÅR DENNA SPÄNNANDE MÅLGRUPP fyra gånger om året med två exklusiva välkända lokala magasin som på bästa sätt bekräftar de val de gjort då de valt sin bostadsort. Då våra magasin räknas som samhällsinformation så låser vi även upp de hushåll som säger nej till reklam, vilket i ovan- stående områden ligger på drygt 50 procent. Andelen nej till gratismagasin är dock under 4 procent. Vi är dock mycket rädda om våra läsare och är alltid måna om att producera läsvärt material där det lokala är nyckeln för att komma våra läsare nära, vilket vi lyckats väl med de senaste tio åren